" Du ska inte vara så känslig. Du är ju neger. "

satt och pluggade matte då jag fick ett sms från sami det stod såhär :)
" Jag blir kallad "neger" och några tjejer säger hela tiden att jag borde tvätta mig så smutsen rinner bort. När jag berättade för en lärare att jag känner mig kränkt så sade hon: " Du ska inte vara så känslig. Du är ju neger."
detta stod i en tidning som heter respekt som sami läst :)
och det hade såklart hänt här i vårt em vackra och perfekta sverige :)
serri jag började ASGARVA när jag läste detta så jag läste om det typ 3 grg och garvade minst lika mycket :P
det var bara för roligt men oxå jävligt elakt haha :P
men jag började tänka på en sak som min mamma har sagt hon sa ;
" Jag fattar inte vita människor de säger att de hatar mörkhyade personer och så men ändå så försöker de alltid att bli bruna som bara den och använder solpuder och en massa saker för att vara bruna. Varför då hata? "
Nu menar ju inte mammsen att alla hatar men de e många som gör iaf :)
har velat skriva om detta ett bra tag så kommer nog göra lite skrivande om neger,blatte,negerboll,mulatt,nigger osv allt sånt där som man hör dagligen :)
för jag vill lära mig lite
och tycker att detta är viktigt osv :)

pössz ,... // Caaamiiii

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0